5 Ağustos 2010 Perşembe

Nihat Emre Röportajı


Ben : Hoş geldiniz, röportaj isteğimi geri çevirmeyip kabul ettiğin için çok teşekkür ederim.Nihat Emre kimdir ve günlük hayatında neler yapar?


Nihat Emre : Rica ederim ben çok teşekkür ederim. Nihat Emre, 10. sınıfa geçti bu yıl. 19 Temmuz 1995 günü doğdu; doğuştan Fenerbahçeli. Eğitimini, Gaziantep'in lokomotifi Vehbi Dinçerler Fen Lisesi'nde sürdürüyor. Sosyal olduğu kadar derslerinde özenli ve başarılı bir isim aslında. Onun dışında Gaziantep Basketbol Kulübü'nde top koşturuyor ve tenis oynamaya özen gösteriyor. Düzenli yaşayan, yatma kalkma saati pek şaşmayan bir adam Nihat Emre.


Ben : Blogunu yani Parmakarasiterliği neden bıraktın?


Nihat Emre : Dediğim gibi. Geçen yıl Seviye Belirleme Sınavı'na hazırlanıyordum. Haliyle arayı kapamam öne geçmem gerekti ikinci dönem biz de gazladık dersleri. Derslerim büyük etken oldu. Yoksa işimi gerçekten severek yapıyordum ve çok çok olumlu tepkiler geliyordu. Zaten işi ''BİY'' olarak kurumsala bağlamıştık. Gayet güzeldi; ama her şeyin bir sonu var. Kısmet deyip geçmek gerekli.


Ben : Şimdi “nbaturka.net”te nba yazıları yazıyorsun.Futbol ile arasındaki farklar neler?


Nihat Emre : NbaTurka harika bir oluşum. Takip edilmesini isterim. Orada haber çevirip forumda fikir yarıştırıyoruz. Gerçekten çok harika bir ortam var. İnsanlar son derece edep kuralları içinde tartışan tipler. Ve bir çok abi, arkadaş dost edindiğim bir mekan. Futbol ile arasındaki tek fark forum sistemi haberi girdiğimiz için işin resmiyeti ön planda. Tam tarzım değildir resmilik yazılarda giydirmeyi felan severim aslında. Göze çarpan tek ve en büyük fark da bu.


Ben : Bazı facebook basket sayfaları kaynak göstermeden senin yazılarını kullanıyor.Bu durum hakkında neler yapıyorsun veya yapmayı düşünüyorsun?


Nihat Emre : Sadece benim demek yanlış olur. Bizim anasayfanın haberleri kaynak gösterilmiyor. Esasen bu bile çok iyi. İnsanların bizim çabaladığımızı görmesi, siteyi takip etmesi gerçekten çok hoş. Bu oluşum ilerde büyük başarılara gebe bir oluşum. Ben onları uyarıyorum; birkaçı gerçekten dikkat etmeye başladı. Bu; hem kendileri hem de bizler için güzel bir şey. Ortada iki tarafın yararına olan bir durum varsa bunu kullanmamak aptallıktır zaten. Ha zaten onu hala yapanlar Allaha havale ediyorum.


Ben : Nba’de Thunderlisin.Durant ve Thunder hakkında yorumlarını alıyım?Bir de Miami’nin böyle kadro kurması sizin açınızdan olumsuz sonuçları nelerdir?Miami’yide değerlendirirsen çok sevinirim.


Nihat Emre : Hep söylerim. Benim için profesyonel sporlarda üç takım vardır. Fenerbahçe, OKC Thunder ve Liverpool. Thunder nazar değmesin çok iyi gidiyor. Bu yıl son şampiyona kıl payı kaybettik. Son topta verdiğimiz iki maçı biz alsak turu geçiyorduk. Bu sezon Cole Aldrich eklemesinin sonuçlarını merakla bekliyoruz. Acaba hep aradığımız pota altı sertliğini kazandıracak oyuncu mu Aldrich ? Umarım. Ayrıca 35-22-0 üçlüsüne 13 numaranın olgun katılımıyla harika bir Thunder izleyeceğiz bu yıl bence. Allah sakatlık, kaza bela vermesin.

Öncelikle işe Heat Başkanı Pat Riley'i tebrik etmekle başlayalım. Riley, düşlenemeyen bir şeyi gerçeğe çevirdi. Ve yanlarına da play off zamanı titremeyecek tecrübeli veteranları ekledi. Kağıt üzerinde soru işaretleri elbette var. Ancak LeBron'un Press Conference'ını izleyenler elbet vardır inanılmaz bir değişim. Gerçekten eğer saha içinde de bu EGO'lar durdurulursa ki Riley bunun altından çok iyi kalkacaktır, Heat çok iyi takım olur. Ama Bosh ölü sezon başında birinci adam ben olmalıyım felan diyordu şu an 3. adam. Takım Wade'in takımı bakalım King James bunu kabullenecek mi vs. vs. bir çok soru var ama tek cevap Heat gelecek 6 yılın mutlak şampiyonluk adayı.


Ben : Bulls hakkındaki yorumların?Bana göre Bulls bu sene sürpriz yapacak takımdır.Sana göre hangi takım sürpriz yapacak?


Nihat Emre : Bir sakatlık çıkmazsa aynen öyle. Eldeki boşluğa süperstar gelmezse nasıl değerlendirir bunun konu anlatımını yaptı Forman. Bir kere üç eski Utah'lı Korver, Boozer, Brewer buluştular. Rose gibi mükemmel bir delici Boozer gibi harika bir pota altı bitiricisine servisler yapar, yapacaktır. Korver tartışmasız üç sayı denince Ray Ray ile akla gelen ilk isim. Brewer savunmada adamın afedersin anasını ağlatır. Yedek guard olarak C.J Watson Rose'a oranla düzgün şutu olan, skorer bi adam. Rose'un üç sayılık atışlarnda mesafe kaydettiğini okuyoruz gerçekte de bu olursa Bulls harika guard rotasyonuna sahip olmuş olur. Üç numara içinse Deng her zaman gözünüz kapalı yazabileceğiniz bir oyuncu sakatlık yaşamazsa. Yedek olarak James Johnson var, geçen yıl güzel işler yaptı. Ayrıca uzun rotasyonu Boozer - Taj - Noah - Kurt - Ömer olan takımdan da korkulur. Hepsi çok üst düzey ribaundcu. Özellikle Boozer - Noah ikilisi skor savunma yönünden en tamamlayacı ikili olacaktır şüphesiz bu ligde. Bulls'un doğu'da iyi yerlere gideceği hatta Thibaodeau yönetiminde NBA Finali bile oynayabileceğini düşünüyorum. Çok korkulası takım oldular.


Ben : Nba’de oyuncularımız hakkında yeni sezonla ilgili yorum yapar mısın?


Nihat Emre : Hido'ya resmen talih kuşu kondu. Bana göre NBA'in açık ara en iyi, en karizmatik koçu Alvin Gentry ile çalışacak olması, takımda Grant Hill ve Steve Nash gibi abilerin bulunması vs. vs. Phoenix, Hido için bulunmaz bir fırsat. Yeni sezonda fantastik bir takım olacaklar. Geçen yıl ki başarıyı bile tekrarlayabilirler. Warriors'un daha üst versiyonu bir takım izleyeceğiz bu sezon NBA'de. Nash - J Rich - Hill - Hedo - Robin beşi birçok takıma eşleşme sorunu yaratacaktır. Hido'nun zaten takımın oyunu kuracağını söyledi Gentry. Nash'in NBA'in sayılı şutörlerinden olduğunu, onu normal sezonda dinledireceklerini açıkladı kimi zamanlarda. Hido harika bir yaz geçirdi.

Memo için bekleme süresi henüz. Sakatlığını umarız çabuk atlatır ama Al - Jeff geldi; takımdaki süreleri baş aşağı düşüşe geçebilir.

Hammond Ersan'ın önüne Gooden'ı getirdi. İlginç hamle gerçekten. Ersan mükemmel bir sezon geçirdi. 12 sayı 7 ribaund gibi ortalamalar yakaladı. Skiles'ın takdirine her şey. Ama Bucks'un öyle bir yeteneği harcayacağını sanmıyorum.

Semih ve Ömer henüz yeniler. Onlar için yorum yapmak erken.


Ben : Dünya Kupası Türkiye’de düzenleniyor.Yıldızlar çeşitli sebeplerle Türkiye’ye gelmiyor.Sence bahaneleri mantıklı mı?Birde Türkiye’nin şampiyonada ki şansını değerlendirir misin?


Nihat Emre : Sporcular köle değildir bir kere bunu ayırmak lazım. Zaten inanılmaz mesafeler katedip 82 tane 48 dakikadan maç oynuyorsunuz, ve sonra tam dinlenme vakitlerinizde Milli TAkım açıkçası bi çokları için işkence. Amerika dışı NBA oyuncularına hak veriyorum ben. ABD Milli Takımı için asıl hedef zaten Olimpiyatlar olduğundan bu kadroyu çok anormal karşılamamak gerek. Durant'in ülke takımı liderliğine soyunup ilerleyen yıllarda NBA'in yeni yüzü olarak piyasaya sürüleceği turnuva olacak bence bu.

Milli Takım'a kazasız belasız bir turnuva dileyelim. Devşirmeye o kadar gerek yoktu esasen. Sanırım Preldzic Türk olmadı tam bilemiyorum o konuyu. Bizim bu turnuvada en kötü bir çeyrek final yapmamız gerek. Taraftar seyirci vesaire renkli bir turnuva olacak. Milli Takım 01'deki gibi Final'de oynayabilir. Her şeyi zaman gösterecek ama öngörüm Çeyrek Final.


Ben : Diğer sorumu futbolla ilgili sorarım.FIFA Dünya Kupası bitti.Aklında kalanlar neler?İspanya’nın şampiyon olmasını bekliyor muydun?


Nihat Emre : Turnuva için öngörüm ABD ve Uruguay'ın öne çıkacağıydı. ABD harika futbol oynadı. Uruguay'da öyle. Birisi 4. oldu diğeri Çeyrek Final kapısından döndü. İspanya'nın başarısı sürpriz değil. İnsanlar yeni yeni fark ediyorlar adamların inanılmaz bir spor atılımı var. Basketbol takımı Avrupa 2. si Dünya Şampiyonu oldu, Futbol takımı duble yaptı, teniste Rafa Nadal, Bisiklette üst üste 2. kez Tour De France kazanan Contador, F1 pilotu Fernando Alonso gibi inanılmaz bir spor atağı var İspanyolların. Futbol kısmındaysa Total Futbol'u oynayan boynuz kulağı geçiverdi ve haklı bir şekilde şampiyon oldular. Turnuvadan çıkardığım tek isimse Thomas Müller. Bu adama dikkat.


Ben : Futbol konusunda acayip bir şekilde bilgi sahibisin.Bildiğim kadarıyla futbol yazıları yazmıyorsun ve banada sözün var senin blogta 1-2 yazı yazacam diye.Herhangi bir yerde futbol yazıları yazacak mısın?


Nihat Emre : Rica ederim, estağfurullah. Umarım bir gün kısmet olurda yazarız senin bloga. Şu an için karar aşamasındayım bi kaç yer var ama bilemiyorum kendimi tekrar hazır hissetmemle alakalı.

Teşekkür ederim..

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails

Yorumda Bırak



><