25 Aralık 2009 Cuma

Aradaki fark

Bana göre en iyi okullar devlet okullarıdır. Vurguluyorum bana göre. Niye mi? Devlet okulunda bir korku vardır.Atılma,kalma gibi mesela. Hata yapmak istemezsin.Tabi bu ergenlik dönemine denk geldi mi işe yaramaz çünkü göze batmak için her şeyi yaparsın.Ortaokulun son senesinde çok göze battım çünkü ortaokulda kalma ve atılma yoktu.Bence her ikiside olmalı ortaokulda.Çünkü ben okulun son haftası okula gitmezdim.Adam haftada 2 gün gelirdi.Ama oda sınıfı geçti bende.Birde çok kavga ederdik.Tabi göze batmıyorduk ama battıklarında da bir şey yapamıyorlardı.Anca disiplin diye bir şey vardı ama işlem yok.Kim güçlüyse o hükmedirdi okula.Tabi ben güçlü olmasamda kankilerim çok güçlü olduğundan bende rahattım.Ama şimdi yanlış anlaşılmasın okuduğum okul oldukça güzeldi ve sessiz sakin kişilere bir zararımız dokulmazdı.Bizim sorunumuz kendini erkek sanan kişilerleydi.Neyse olayı çok uzattım demek istediğim olay devlet okulları her zaman iyidir.Ama ergenlik dönemine girdin mi kim olursa olsun kimseyi takmıyorsun.Özel okulda hiç okumadım ama bana her zaman hayatın acımasız ayrımcılık olduğunun göstergesi geldi özel okul.Neyse asıl benim anlatmak istediğim olay farklıydı.Yukardaki karikatürü koyduğumdan dolayı bir açıklama getiriyim dedim.


Asıl anlatmak istediğim olay benim okuduğum okulla ilgili.Ben düz lisede okuyorum şuan ve 2 senedir bize okulun Anadolu olacağı söyleniyor.Tamam olsa süper olur ama ne fark eder.Anadolu olduğunda aynı öğretmenler gircek.Aynı binada okuyacağız.Tamam kabul ediyorum.Anadolu lisesi kazanmak istiyordum ama yukarıda bahsettiğim gibi ben hiç ders çalışmadım.Oks filan hikayeydi benim için.Önemli olan eski adıyla Öss.Siyasal bilimleri kazandın mı ben kimseyi takmam.Anadolu okuyanda düzde okuyan aynı ortamda olmayacak mı?Bence önemli olan öğretmen.Öğretmen eğer senin için çabalıyorsa o zaman arada hiçbir fark kalmaz.Ama çabalıyorlar mı?Durun söylüyüm.12 öğretmenin 6’sı.İşte aradaki fark bu.


Burada yazmak istediklerimi tam olarak ifade edemedim.Çünkü maç var.Aceleyle yazdım.



2 yorum:

t_okan dedi ki...

blogunu hemen bloguma ekliyorum. bu tarz blogları özellikle eklerim eğer "karşılıklı sevgi" olursa ya da eş dost olduğunda.

Konuya gelince; En sevdiğim karikatürlerden birini koymuşsun ve sorgulamışsın anadolu lisesi ne farkettiriyor diye?

Farkı var kardeşim,oradan mezun biri olarak; Anadolu Lisesinde tüm lise 600 kişi ile okudum,en altından en üstüne herkesle tanışıp sıcak ve samimi bir ortam vardı.

Yanlış anlama ama elenip seçilen ve bazı şeyleri (hayat,üniversite,gelecek kaygısı gibi) anlayan bazı şeylerin farkında olan kişiler oraya geliyor ve düz lisede bir sınıfta hoca öss ye çalışın diye boş bıraktığında 30'da 15 bile çalışmıyorken anadolu lisesinde 1-2 kişi çalışmayan kesimde yer alırdı. Yani bir kalite farkettiriyor. Ama şunu ekleyip bitireyim; çalışan adam anadolu fen farketmez istediği yere gider. Tek iş çalışmak, siyasalı tutturman gerçekten güzel olur iyi çalışmalısın bunun için de

HayattanSıkıldıgımda dedi ki...

İlk önce takip ettiğin için ve blogunu takip listesine koyduğun için tşk ederim.Bende hemen koyuyorum.

Katılıyorum kesinlikle vardır.Yukarda da en önemlileri yazmışsın ve sonunda benim demek istediğim gibi bitirmiş nerdeyse.Ama çalışmanın yanında dahada önemlisi öğretmen.Çünkü bana çalış diyen kişi çok ama ben herkese niye çalışıyım diye sorarım.Herkes tıpa tıp aynı cevabı verir.Oku adam ol öyle böyle ol.

2-3 öğretmenle çok iyi anlaşırım.Onlara bu soruyu sordum ve onlar bana niye çalışmam gerektiğini anlamlı bir şekilde anlattılar ve ben bunu iyi kavradım.


Not:15 kişi çıkarsa tarihe yeni sayfa açılır.Anadolu'da 1-2 kişi filan çalışmıyorsa düzde 2-3 kişi çalışır.

Ağlancak halimize hadi gülüyüm :D

Bol bol yorumlar bırakman dileğiyle.

Related Posts with Thumbnails

Yorumda Bırak



><