19 Temmuz 2010 Pazartesi

PotasıDelik Röportajı / Part 1


Potası Delik'ten Mert'le röportaj yapmayı sonunda başardık.Soruları önceden gönderdiğim için bazı güncel olaylar eksik oldu.Onları da başka bir röportajda tamamlarız.Umarım zevk alırsınız röportajdan.


Ben : Hoş geldiniz, röportaj isteğimi geri çevirmeyip kabul ettiğin için çok teşekkür ederim.Mert Aydın kimdir ve günlük hayatında neler yapar?


Mert : Potasıdelik adında bir blogda bir şeyler yazan,basketbola gönülden bağlanmış 18 yaşında biridir.Bilgisayarını kendi ailesinden bir birey olarak görür,basketbol oynamayı sever.Değişik şeyler yaptığı da söylenemez.


Ben : Blogun asıl konusu Nba ve sende nba yazıları yazdığın için Nba’den sorularla başlıyalım.Nba’de Bulls takımını tutuyorsun.Sence bu sezon Boozer hamlesi ne kadar etkili olur ve Bulls'un biraz erken ama önümüzdeki sezonki değerlendirmesi yaparsan sevinirim.


Mert : Boozer hamlesi iyidir hoştur da Heat'in Bosh-Wade-Lebron üçlüsünü yaratması hiç hoş olmadı Bulls için.Boozer boyalı alanda NBA'in en iyi isimlerinden biri.Savunması tartışılır fakat o alanda da Noah devreye girer.Böyle düşüşününce her şey kebap gibi gelebilir ancak diğer parçalar çok önemli olacak.Ne olursa olsun bu takım Konferans finali yapar diyemiyorum.


Ben :Boozer sence resmi sözleşmeyi atmasa bırakıp gider miydi Bulls’u?Sabıkalı bir insandır Boozer.


Mert : Cleveland günleri geride kaldı.Boozer sevmediğim oyunculardan biridir.Ancak Rudy Gay'le aynı miktarda para alacağını düşünürsek,gerçekten de bir şeyler kazanmak istiyor olabilir.Muhtemelen Lebron'un hamlesini düşünerek evet dedi.Üstte konferans finali yapamaz dedim ancak Utah'a nazaran daha iyi tercih diye düşünüyorum.Nedenim ise,Mehmet Okur,Noah'a göre daha yumuşak bir uzun.Bu yüzden savunmada da bariz bir şekilde sırıtmaz.


Ben : Boozer’dan sonra Korver’da Bulls’la 3 yıllığına 15 milyon dolara anlaştı.Onun hakkında neler demek istersiniz?


Mert : Bench'den gelir 3 üçlük yollar,takım rahatlar.Kontrat miktari fazla gibi geliyor ancak bu yaz neler gördük neler..


Ben : Bulls demişken Ömer Aşık konuşmazsak olmaz.Napacak sence Bulls’ta Ömer Aşık.Daha doğrusu Nba’de?

Mert : Semih'e nazaran daha çok şansı olduğunu düşünüyorum.Alacağı süreler ne düzeyde olur bilinmez ancak Bulls ona uygun gibi.


Ben : Bu sezon Nba ayak basan diğer oyuncumuz Semih Erden.Boston’da rotasyona girebilecek mi?Yaz liginde bilindik Semih.Jermaine O’Neal Boston’a gitti.Durumu hakkında değerlendirme yapar mısın?


Mert : Kendrick Perkins dönene kadar şans bulabilir.Ancak ben onun stilini beğenmiyorum.Oyunda çok kopukluklar yaşıyor.NBA'de böyle oyuncuların tutunması kolay değil.Hiç bir yerde kolay değil.Ama NBA,en üst düzey olduğu için,burada mümkün değil.Mental olarak daha iyi durumda olursa,alacağı süreleri değerlendirirse belki kalıcı olabilir.Açıkcası çok da olacağını düşünmüyorum..


Ben : Türk oyuncularıyla devam edelim.Biliyorsun Memo sakat o yüzdende Dünya Kupasına gelemiyor.Hido’da geçen sezon berbat bir sezon geçirdi.Nba’de bir yeri rahat oyuncumuz şuan Ersan gibi ama Skiles sağolasın hak ettiği süreleri vermiyor Ersan’a.3 milli gururumuz hakkında yorum yapar mısın?

Mert : Mehmet'in sakatlığı çok ciddi.Elton Brand'de aynı sakatlığı yaşamıştı.Kendisini 1 yılda toparlayamadı.Hidayet kötü bir sezon geçirdi,evet doğru fakat milli takımda tersi bir durum oluşmaması için hiç bir engel yok.Skiles adamın hakkını veren bir koçtur esasında.Hatta Ersan'ı iyi oynadığı dönemlerde ilk 5'e yerleştirmişti.Milli takımda Ersan'a 3 numara oynatmamalıyız bana kalırsa.Zaten Ersan stili 4 numaralar gittikçe yaygınlaşıyor.NBA'de de Orlando Magic'in sistemini örnek verebiliriz.


Ben : FA piyasasına dönmeden önce geçen sezon ile ilgili bir şeyler soruyum.Boston normal sezonda hiç güzel oynamıyordu.Cleveland , Boston karşısında kesin favoriydi.Ama yaşlı kurtlar iş başındaydı ve finale çıktılar.Finalde son maçta yenildiler.Boston hakkında yorumların?

Mert : Ya böyle bireysel performanslarda vardır,takımsal olarakda.Play-off'lara "Çocukların erkek olduğu yer"diye boşu boşuna dememişler.Final muazzamdı.İkisinden biri kazanacaktı Lakers kazandı.O anları yaşamak gerçekten mükemmeldi.



Ben : Lakers’in şampiyon olmasıyla Kobe’nin yüzük sayısı 5’e çıktı ve Kobe’nin artık Shaq’dan 1 tane fazla yüzüğü var.Kobe yenileri ekler mi sence?


Mert : Yenilerini eklemek için ıkınacağı kesin.Shaq'dan bir tane fazla alması hiç önemli değil bence.Final mvp sayısı daha önemli,yıldız oyuncularda-bana kalırsa-.O yıllarda Shaq 1 numaraydı,Kobe ise arka planda.Shaq olmasaydı Kobe şampiyon olamazdı.Kobe olmasaydı Shaq da olmazdı diye söyleyemem açıkcası.Çünkü o sıralar Shaq gibi bir oyuncu NBA'de mevcud değilken,Kobe tarzı adamlar boldu.Şuanki Kobe'yle o zamanki Kobe arasında uçurum var.


Ben : Dratflar hakkında yorumunu alıp FA piyasasına geçelim.


Mert : Beklenildiği gibi Wall seçildi.Çok extra bir draft olmadı.Daha çok rol oyuncularıyla ünlenecek bir draft.


Devam edecek.


2 yorum:

Bir Dost dedi ki...

Mert'le sabaha kadar NBA ve basketbol konuşulur,gerçekten biliyor ve kendisini tanıdığımdan beri bu olayın içinde.Gidin hazırlıksız bi anında 60 lardan bi yılda kimin şampiyon olduğunu sorun bilir..

HayattanSıkıldıgımda dedi ki...

Aynen öyle.Bizde ztn msnde sürekli basketbol konustugumuzdan dolayı dedim bari röportaj yapalım bari msnde dıt dıt diye ses çıkmasın :D.

Related Posts with Thumbnails

Yorumda Bırak



><